Aktualności

Mazowieckie przysmaki 2009 roku wybrane

2010.03.26 00:00 , aktualizacja: 2012.04.26 11:52

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

Mazurek Chopina, „Krzepiak”, udziec indyczy pieczony po szydłowiecku, maliny z rumem, nalewka z derenia to tylko niektóre z najlepszych mazowieckich smakołyków wyłonionych w trzeciej już edycji konkursu o Laur Marszałka. Spośród 82 zgłoszonych przysmaków wybrano 12 laureatów, przyznano też dwa wyróżnienia. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 25 marca br. w Warszawie.
 

Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem producentów żywności z Mazowsza. Łącznie zgłoszono 82 produkty. Wśród nich znalazły się wyroby piekarnicze: ciasta, chleby, słodycze, ale także pieczone mięsa, szynki i kiełbasy. Licznie reprezentowane były także sery - twarogowe, żółte, typu mozarella, dojrzewające. Zgłoszono również przetwory owocowe i warzywne, miody, a także napoje - nalewki oraz piwa.

Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik podkreślił, że Mazowsze ma bogatą tradycję kulinarną, obfituje też w produkty doskonałej jakości, dlatego warto z tego korzystać i promować zdrowe mazowieckie przysmaki. Dodał, że dzięki konkursowi konsumenci mają ułatwiony wybór, bo znak Laur Marszałka świadczy o wysokiej jakości produktu.

Konkurs podzielony został na dwie kategorie: mazowiecki produkt żywnościowy (konwencjonalny) oraz mazowiecki produkt tradycyjny i naturalny. Oceniano w nim następujące produkty: wyroby piekarnicze, cukiernicze i inne wyroby mączne, wędliny oraz przetwory mięsne, sery i inne przetwory mleczne, owoce, warzywa, przetwory owocowe i warzywne, miody, a także napoje.

W kategorii mazowiecki produkt tradycyjny i naturalny rywalizowały produkty, które powstały bez udziału środków chemicznych, wytwarzane dzięki naturalnym procesom technologicznym, według tradycyjnej receptury. Surowce tych produktów pochodziły z upraw ekologicznych i rolnictwa zintegrowanego.

Podczas wyłaniania laureatów Kapituła Konkursu oceniała produkty na podstawie ich: smaku, walorów wizualnych, estetyki i funkcjonalności opakowania oraz metody wytwarzania.

Celem konkursu jest promocja najlepszej, najzdrowszej, najsmaczniejszej, a także tradycyjnej żywności wytwarzanej na Mazowszu. Dzięki swojej szerokiej formule w konkursie mogą brać udział nie tylko firmy komercyjne, ale również organizacje zajmujące się wytwarzaniem żywności na mniejszą skalę, np.: koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, gospodarstwa agroturystyczne, gospodarstwa ekologiczne czy osoby fizyczne.

Pliki do pobrania

Rozmiar: 101 kB, Liczba pobrań: 339, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 107 kB, Liczba pobrań: 585, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 890

powrót