Aktualności

Mazowsze – Serce Polski

2009.04.09 00:00 , aktualizacja: 2012.05.30 10:50

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Łucja D. Cichocka

Mazowsze stawia na nowy wizerunek. 9 kwietnia br. w Warszawie odbyła się konferencja prasowa prezentująca nowe logo Mazowsza i Strategię Promocji Województwa Mazowieckiego. W konferencji uczestniczyli m. in. Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik i Wicemarszałek Ludwik Rakowski.
 

Już w drugiej połowie roku ruszą kampanie wizerunkowa i promocyjna akcentujące najmocniejsze strony regionu: nowoczesność, dynamiczny rozwój i atrakcyjność dla inwestorów. Ich celem będzie także przekonanie warszawiaków i turystów, że z Warszawy najbliżej... właśnie na Mazowsze, dlatego warto zaplanować tu weekend. Odmłodzone zostało również dotychczasowe logo regionu. Od tej pory towarzyszyć mu będzie hasło „Mazowsze – serce Polski”.
Punktem wyjścia dla planowanych działań jest opracowana na zlecenie urzędu marszałkowskiego przez firmę WYG International Strategia Promocji Województwa Mazowieckiego. Pozwoli ona prowadzić profesjonalną, spójną i długofalową politykę promocyjną regionu. Zagwarantuje także racjonalne wydatkowanie środków na ten cel.

Podczas konferencji Marszałek Adam Struzik podkreślił, że podstawowym celem samorządu województwa jest zbudowanie silnej tożsamości regionalnej. W przypadku Mazowsza nie jest to zadanie łatwe, bo nie jest to region jednolity kulturowo ani historycznie. Jednak to właśnie ta różnorodność jest bogactwem, które można wykorzystać przy budowaniu spójnego, ale nie monotonnego wizerunku.

Kluczowym zadaniem Strategii jest stworzenie silnej marki Mazowsza. Na potrzeby Strategii zostały przeprowadzone badania wizerunkowe. Wynika z nich, że mocnymi stronami Mazowsza są centralne położenie, dynamiczny rozwój, duża atrakcyjność inwestycyjna, dobrze rozwinięta komunikacja, liczne ośrodki akademickie oraz bogata baza hotelowa. Mazowsze to także szeroka oferta kulturalna i turystyczna.

Jak podkreśla Wicemarszałek Ludwik Rakowski, właśnie te atuty zostaną zaakcentowane podczas planowanej na drugą połowę roku kampanii wizerunkowej i promocyjnej. Jej pierwszy – regionalny etap będzie skierowany do mieszkańców regionu, turystów oraz inwestorów. Będzie to pierwsza na tę skalę promocja województwa mazowieckiego. Władze Mazowsza zamierzają wykorzystać na ten cel środki unijne.

Odświeżeniu poddane zostało dotychczasowe logo Mazowsza. Od teraz towarzyszyć mu będzie hasło nawiązujące do najsilniejszego atutu regionu, czyli centralnego położenia: Mazowsze – serce Polski. Zarówno hasło, jak i logo funkcjonować będą w dwóch wersjach językowych (angielskiej i polskiej).

Wszystkie podjęte działania są wynikiem szczegółowej analizy przeprowadzonej przez specjalistów z zakresu marketingu terytorialnego.

Liczba wyświetleń: 1468

powrót